Cartell de Primavera 2021
BASES DEL CONCURS DE CARTELLS
01. OBJECTE
Disseny del cartell de les Festes de primavera i aplicacions.
L’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella i l’Ajuntament de L’Hospitalet han establert un acord
de col·laboració per tal d’incentivar la creació i promoure la difusió de la producció i obra gràfica de
joves artistes i dissenyadors.
Amb aquesta idea es fa pública la proposta de disseny del cartell de les Festes de Primavera obrint una
fase de presentació de treballs realitzats per alumnes i antics alumnes de l’escola.
L’obra seleccionada serà el cartell de les Festes de Primavera i la imatge de totes les aplicacions fetes
amb tal motiu.
02. PERSONES PARTICIPANTS
La participació és oberta a alumnes matriculats aquest curs 2020-2021 a l’Escola d’Art Josep Serra i
Abella de l’Hospitalet, ESDAP Catalunya campus Serra i Abella.
També poden participar antics alumnes que hagin finalitzat els estudis en aquest centre durant els tres
cursos anteriors a la convocatòria (entre el 2017 i el 2019).
Es permet el treball individual o en grup de fins a tres persones.
03. CONTINGUT DEL CARTELL
El tema del cartell ha de girar entorn de:
· Les Festes de Primavera, destacant el seu esperit optimista i alegre.
· Sant Jordi i la seva iconografia, en especial el drac.
· La ciutat de L’Hospitalet, comunicant els seus valors principals: creixement, progressió, teixit social…
Text imprescindible:
Festes de Primavera L’Hospitalet
Del 22 al 25 d’abril de 2021
L’Ajuntament es reserva la possibilitat d’afegir informació institucional al cartell.
04. CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
Format: vertical.
Mides: 310 mm x 440 mm.
Reproducció final: Quadricromia.
Versatilitat: S’ha de tenir en compte que la imatge haurà de funcionar en els diferents formats de les
aplicacions de la campanya de les Festes de Primavera (banderoles, tanques promocionals, programa de
mà, símbol, etc. )
La documentació addicional sobre les aplicacions es troba a la intranet del centre.
05. PRESENTACIÓ DE CARTELLS
La participació és sota pseudònim.
Cal presentar a la consergeria del centre:
Un sobre de la mida del cartell que contingui la a maqueta impresa del cartell (310 x 440 mm) sobre un
suport rígid (cartó ploma o similar). El cartell s’ha d’identificar amb el pseudònim de l’autor en el seu
revers.
Un altre sobre, identificat amb el mateix pseudònim, que contingui les dades de l’autor (nom, adreça
completa, telèfon de contacte i correu electrònic). Aquest sobre s’ha d’enganxar en el revers del cartell.
La versió digital s’ha de penjar a l’espai previst de la intranet del centre, en format PDF i en alta
resolució (300 dpi).
El període d’entrega és del 1 fins al 5 de març de 2021.
Els cartells no seleccionats es podran retirar en el termini de tres mesos a partir del tancament de
l’exposició que organitzarà l’Ajuntament i l’EA Serra i Abella de L’Hospitalet.
06. FORMA DE SELECCIÓ DEL CARTELL
Una comissió seleccionarà tres cartells d’entre els seleccionats.
Un dels tres cartells serà el guanyador del cartell de les Festes de Primavera 2021, els altres dos es
consideraran finalistes.
Els treballs presentats s’exposaran en una mostra que organitzarà l’Ajuntament i l’Escola.
07. COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ DE SELECCIÓ
La comissió de selecció estarà formada per les següents persones:
Dos dissenyadors gràfics en actiu
Tres membres designats per l’Ajuntament de L’Hospitalet
Dos professors designats pel centre
Els noms dels integrants de la comissió es faran públics passades les dates del lliurament.
08. CRITERIS DE SELECCIÓ
En la selecció dels cartells es tindrà en compte els criteris següents:
a) La qualitat conceptual de la proposta
b) El nivell de la resolució formal de les idees
c) La capacitat per comunicar els valors de les Festes de Primavera de L’Hospitalet
d) El valor persuasiu del cartell
e) La incorporació d’aspectes originals i innovadors
f) La versatilitat de la imatge per a ser adaptada a diferents formats
09. RECONEIXEMENT
L’autor o els autors de l’obra seleccionada obtindran un premi consistent en 1.000 euros pel guanyador i
400 euros pels altres dos finalistes.
L’autor o els autors de l’obra seleccionada podran participar en el procés de producció del cartell i de les
aplicacions, amb l’oportunitat de realitzar les pràctiques en el servei d’Imatge Corporativa i Relacions
Externes de l’Ajuntament.
10. RESOLUCIÓ I LLIURAMENT DEL RECONEIXEMENT
La resolució del resultat de la selecció del cartell entre les diferents propostes es farà pública el dia 26 de
març.
Així mateix, el lliurament es realitzarà aquest mateix dia en un acte presidit per l’alcaldessa de
L’Hospitalet Núria Marín.
11. NOTIFICACIÓ
El resultat es publicarà a les xarxes de l’escola i a les de l’Ajuntament de L’Hospitalet l’endemà de la
resolució.
12. RESERVA DE DRETS DE REPRODUCCIÓ
L’Ajuntament de L’Hospitalet es reserva els drets de reproducció del cartell seleccionat, que seran cedits
en exclusiva. L’autor es compromet a cedir la imatge del cartell guanyador perquè s’inclogui com a
imatge gràfica en el material informatiu que s’editi per a les Festes de Primavera de L’Hospitalet 2021.
Els autors dels cartells presentats hauran de cedir els drets de reproducció per a ser publicats.
13. ACCEPTACIÓ DE LES BASES
La participació en la convocatòria implica l’acceptació d’aquestes bases.
14. AUTENTICITAT DE LES OBRES
L’obra seleccionada ha de ser inèdita i original. Qualsevol còpia o plagi serà susceptible de
desqualificació de forma immediata.
15. DADES DE CARÀCTER PERSONAL
Les dades de caràcter personal que les persones participants comuniquin a l’Ajuntament i a l’EA Serra i
Abella per a participar en la convocatòria es tractaran de conformitat amb el que estableix a Llei
15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.