CFGS Animació
Els estudis s’orienten a la formació de professionals de l´animació. La seva dinàmica es fonamenta en la realització d´exercicis i projectes d´animació a través de l’aprenentatge de diferents tècniques i metodologies, així com del foment de la creativitat.
L’animació és un procés utilitzat per donar sensació de moviment a imatges, dibuixos o objectes inanimats. Existeixen nombroses tècniques per a la realització d´ animació: mitjançant dibuixos, fotografiant petits canvis en els quadres o amb eines digitals. És un art que s´alimenta d´altres disciplines com el dibuix, la pintura, el modelatge, la fotografia, el cinema o la interpretació, tot plegat per donar ànima a elements bidimensionals o tridimensionals.
Avui dia podem trobar animació en spots publicitaris en televisió o internet, llargmetratges i documentals en cinema, videoclips musicals, curts de realitzadors independents en festivals, animacions en mappings, animacions didàctiques en museus, infografies animades en webs, animacions interactives en app de mòbils o tablets i en videojocs.
Objectius
L’objectiu dels estudis és capacitar per a la realització de projectes professionals d´animació, la qual cosa implica l’aprenentatge de:
- Tècniques tradicionals i noves tecnologies per a la creació de personatges, entorns, i imatges animades, tant bidimensionals “ 2d” com tridimensionals “3d”.
- Dibuix aplicat a l´animació: figura humana i animal, expressions facials i corporals, models sheets i turns around, estudis del moviment, disseny i animació de personatges, perspectiva per la creació de fons i efectes atmosfèrics.
- Principis de l’animació.
- Materials i metodologia per a la creació i animació de ninots articulats per Stop Motion.
- Modelatge 3d, materials i texturització, il·luminació, rigging i animació de personatges, càmeres i rendering.
- Fonaments i tècniques dels audiovisuals i la fotografia: captura fotogràfica i enregistrament de vídeo, edició, composició, sonorització, efectes i postproducció
- Fases de la producció audiovisual pel desenvolupament de projectes d´animació: guió, story board, creació de personatges, concept art, producció, sonorització i postproducció.
- Tècniques d´exposició i presentació oral.
Per últim, confeccionaràs el teu porfoli i reel a partir dels treballs creatius realitzats durant els estudis i realitzaràs les pràctiques en una empresa del sector.
Estructura
Primer curs
Fonaments de la representació i l’expressió visual
Teoria de la imatge
Mitjans informàtics
Fotografia
Història de l’animació
Guió i estructura narrativa
Llenguatge i tecnologia audiovisual I
Tècniques d’animació I
Dibuix aplicat a l’animació I
Segon curs
Projectes d’animació
Projecte integrat
Dibuix aplicat a l’animació II
Tècniques d’animació II
Llenguatge i tecnologia audiovisual II
Formació i orientació laboral
Fase de formació pràctica en empreses, estudis o tallers
Sortides acadèmiques
Un cop acabats aquests estudis, pots complementar la formació, i accedir a:
- Altres cicles formatius superiors de la família de comunicació gràfica, com: Fotografia, Gràfica Publicitària, Gràfica Audiovisual, Còmic o Il·lustració.
- Estudis superiors de disseny gràfic.
En tots aquest estudis, els alumnes poden sol·licitar RECONEIXEMENT dels coneixements adquirits. Els mòduls subjectes a reconeixement o convalidació depenen dels estudis als que es vulgui accedir.
Sortides professionals
Podràs escollir treballar en els diferents àmbits següents: web, televisió, cinema, publicitat, aplicacions interactives i/o videojocs.
D’aquesta manera, et podràs professionalitzar en alguna de les múltiples sortides: animador 2D, animador 3D, dissenyador de personatges (concept art), storyboarder, layout man, director artístic, realitzador, 3D generalist, game artist, rigger, especialista en efectes visuals, bé per a una productora d´animació, o bé sent realitzador independent de manera free lance.