CFGS Animació
Tècnic o tècnica superior d’arts plàstiques i disseny en Animació.
Dilluns a divendres
de 15h a 21:30h.
120 crèdits ECTS.
2000 hores.
Preus públics.
280 hores en el sector.
Accés directe amb batxillerat artístic o amb cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny.
Amb altres modalitats de batxillerat cal superar la prova específica d’accés.
Les persones majors de 18 anys sense batxillerat o CFGM han de fer la prova d’accés completa (part comuna i específica).
Prova dʼaccés, requisits, preinscripció i matrícula, homologacions, continuïtat, etc. a: http://triaeducativa.gencat.cat
La formació professional del cicle de grau superior en animació ofereix una preparació integral per a futurs professionals del sector, combinant creativitat, narrativa visual i solidesa tècnica.
Al llarg del cicle, l’alumnat treballa amb diferents tècniques d’animació —tant tradicionals com digitals— i aprèn a desenvolupar projectes complets, des de la idea inicial fins a la producció final. L’ensenyament posa especial èmfasi en el coneixement dels processos i metodologies del sector, potenciant una visió artística i professional adaptada a les exigències de la indústria audiovisual actual.
L’animació és el procés mitjançant el qual es dona vida i moviment a imatges, dibuixos o objectes inanimats. Aquesta disciplina combina art i tècnica, i integra elements del dibuix, la pintura, el modelatge, la fotografia, el cinema o la interpretació per crear peces bidimensionals o tridimensionals amb identitat pròpia.
Actualment, l’animació té una presència destacada en àmbits molt diversos: espots publicitaris per a televisió i xarxes, llargmetratges i documentals, videoclips musicals, curtmetratges independents, mappings audiovisuals, animacions didàctiques per a museus, infografies per a webs, aplicacions interactives per a dispositius mòbils i videojocs.
L’objectiu d’aquest cicle és capacitar l’alumnat per dissenyar i desenvolupar projectes professionals d’animació, adquirint les competències tècniques i creatives pròpies del sector. Al llarg dels estudis, es treballa en:
- Tècniques tradicionals i eines digitals per a la creació de personatges, escenaris i animacions en 2D i 3D.
- Dibuix aplicat a l’animació: figura humana i animal, expressions facials i corporals, fulls de model (model sheets), girs de personatge (turnarounds), estudis del moviment, disseny i animació de personatges, i perspectiva aplicada a fons i efectes atmosfèrics.
- Principis fonamentals de l’animació.
- Tècniques i materials per a la creació de ninots articulats i animació Stop Motion.
- Modelatge 3D, aplicació de materials i textures, il·luminació, rigging, animació de personatges, ús de càmeres virtuals i processos de renderització.
- Fonaments audiovisuals i fotogràfics: captura d’imatges i vídeo, edició, composició, efectes visuals, sonorització i postproducció.
- Procés complet de producció d’un projecte d’animació: guió, storyboard, creació de personatges, concept art, producció, edició de so i postproducció.
- Tècniques d’exposició i presentació oral de projectes.
Al final dels estudis, l’alumnat prepara un portafoli i una reel amb els projectes realitzats durant el cicle, i realitza pràctiques formatives en empreses del sector.
Projectes d'alumnes CFGS Animació
Angi Algeciras, Glen Fernández, Isabel Gutierrez, Avryl Manigbas, Carlos Martí, Meritxell Mondragon, Fabiana Rocio, Aneth Oscco, Enya Planas, Eider Sánchez, Mario Sánchez, Martí Solà, Lorena Vivas
2021-22