CFGS Animació
Tècnic o tècnica superior d’arts plàstiques i disseny en Animació.
Dilluns a divendres
de 15h a 21:30h.
120 crèdits ECTS.
2000 hores.
Preus públics.
280 hores en el sector.
Accés directe amb batxillerat artístic o amb cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny.
Amb altres modalitats de batxillerat cal superar la prova específica d’accés.
Les persones majors de 18 anys sense batxillerat o CFGM han de fer la prova d’accés completa (part comuna i específica).
Prova dʼaccés, requisits, preinscripció i matrícula, homologacions, continuïtat, etc. a: http://triaeducativa.gencat.cat
Aquest cicle està orientat a la formació de professionals en l’àmbit de l’animació, tot promovent el desenvolupament creatiu i el domini de diverses tècniques i metodologies de producció. La formació es basa en la realització d’exercicis i projectes que permeten explorar les múltiples possibilitats expressives i narratives de l’animació.
L’animació és el procés mitjançant el qual es dona vida i moviment a imatges, dibuixos o objectes inanimats. Aquesta disciplina combina art i tècnica, i integra elements del dibuix, la pintura, el modelatge, la fotografia, el cinema o la interpretació per crear peces bidimensionals o tridimensionals amb identitat pròpia.
Actualment, l’animació té una presència destacada en àmbits molt diversos: espots publicitaris per a televisió i xarxes, llargmetratges i documentals, videoclips musicals, curtmetratges independents, mappings audiovisuals, animacions didàctiques per a museus, infografies per a webs, aplicacions interactives per a dispositius mòbils i videojocs.
L’objectiu d’aquest cicle és capacitar l’alumnat per dissenyar i desenvolupar projectes professionals d’animació, adquirint les competències tècniques i creatives pròpies del sector. Al llarg dels estudis, es treballa en:
- Tècniques tradicionals i eines digitals per a la creació de personatges, escenaris i animacions en 2D i 3D.
- Dibuix aplicat a l’animació: figura humana i animal, expressions facials i corporals, fulls de model (model sheets), girs de personatge (turnarounds), estudis del moviment, disseny i animació de personatges, i perspectiva aplicada a fons i efectes atmosfèrics.
- Principis fonamentals de l’animació.
- Tècniques i materials per a la creació de ninots articulats i animació Stop Motion.
- Modelatge 3D, aplicació de materials i textures, il·luminació, rigging, animació de personatges, ús de càmeres virtuals i processos de renderització.
- Fonaments audiovisuals i fotogràfics: captura d’imatges i vídeo, edició, composició, efectes visuals, sonorització i postproducció.
- Procés complet de producció d’un projecte d’animació: guió, storyboard, creació de personatges, concept art, producció, edició de so i postproducció.
- Tècniques d’exposició i presentació oral de projectes.
Al final dels estudis, l’alumnat prepara un portafoli i una reel amb els projectes realitzats durant el cicle, i realitza pràctiques formatives en empreses del sector.
CFGS Animació Projectes d'alumnes
Ari Altimira, Juan Pablo Barona, Manuel Berbel, Bea Estaban, Alex Gascón, Gisela Millán, Salva Plaza, Carla Rodríguez
2020-21