CFGS Gràfica Publicitària
Tècnic o tècnica superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica Publicitària.
Dilluns a divendres
de 8h a 14:30h.
120 crèdits ECTS.
2000 hores.
Preus públics.
280 hores en el sector.
Accés directe amb batxillerat artístic o amb cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny.
Amb altres modalitats de batxillerat cal superar la prova específica d’accés.
Les persones majors de 18 anys sense batxillerat o CFGM han de fer la prova d’accés completa (part comuna i específica).
Prova dʼaccés, requisits, preinscripció i matrícula, homologacions, continuïtat, etc. a: http://triaeducativa.gencat.cat
El cicle de formació professional de grau superior en gràfica publicitària prepara professionals especialitzats en disseny gràfic, comunicació visual i publicitat, amb capacitat per desenvolupar projectes en entorns comercials i institucionals.
Al llarg del cicle, l’alumnat treballa tant les competències tècniques com les creatives, amb l’objectiu de conceptualitzar i produir peces gràfiques en àmbits diversos com el disseny editorial, la identitat corporativa, el packaging o les campanyes publicitàries.
La gràfica publicitària integra el llenguatge visual, la conceptualització i l’ús de recursos manuals i digitals per donar resposta a encàrrecs comunicatius diversos. Aquesta activitat professional es desenvolupa en agències de publicitat, estudis de disseny, departaments de comunicació, editorials, o de manera independent.
Al llarg dels estudis, es realitzen visites a empreses del sector i activitats amb professionals en actiu —conferències, tallers i classes magistrals— que enriqueixen la formació i acosten l’alumnat a la realitat del món laboral.
L’objectiu dels estudis és capacitar per al disseny i la realització projectes professionals de gràfica publicitària, la qual cosa implica l’aprenentatge de:
- Disseny d’identitat corporativa (logotips i aplicacions de la marca en diferents suports)
- Packaging (envasos, embalatges, i etiquetes)
- Disseny editorial (fulletons, revistes i llibres).
- Disseny gràfic aplicat a interactius (web, apps, i xarxes socials).
- Gràfica aplicada a l’espai (stands de fira i exposicions).
- Principis i fonaments del disseny i de la tipografia.
- Nocions de dibuix, vídeo i fotografia aplicats al disseny gràfic.
- Introducció a la història del disseny gràfic.
- Tècniques de presentació escrita i d’exposició oral d’un projecte.
Al final dels estudis cada alumne realitza el seu portafoli de treballs creatius realitzats durant el curs.
Projectes d'alumnes CFGS Gràfica Publicitària
HAIGA AL BOSC Monotípia
2023-24